Trewes Viscount 40

Recent upgrades!
£39,950.00 (Approx €46,715)
  • Bateau REF#  ·  342143
  • Longeur hors tout  ·  12.60m
  • Année  ·  1968
  • Construction  ·  Acier
  • Coque  ·  Quille longue
  • Couchettes  ·  6
  • Moteur  ·  1 x gasoil 80cv, Cummins 4B3.9 ()
  • Visible à  ·  Gosport
Boatshed Portsmouth
Boatshed Portsmouth
Samantha Cassell

Détails supplémentaires

Architecte S M Van De Meer
Chantier Nordia Van Damm, Netherlands
Visible à Gosport
Capacité carburant 700.0 L (154.0 G) Total - 1 Cuve(s)
Capacité d'eau 600.0 L (132.0 G) Total - 1 Cuve(s)
Dernière expertise 06/10/2019

Mécanique

Moteur 1 x gasoil 80cv
Marque et le modèle du moteur Cummins 4B3.9 ()
Heures moteur Inconnu
Refroidi par Direct
Barre barre à roue
Transmission arbre d'hélice
Consommation carburant (approx) 3.0 L (0.7 G) /hr A vitesse de croisière
Vitesse de croisière 5 noeuds
Vitesse Max 6.5 noeuds
Pièces de rechange moteur
Déssalinisateur

Engine rebuilt 2022 - 1236.8 hours since rebuild

Balmar large-case 210A alternator (new 2022)

Battery charger, Sterling power international 40-400AC (new 2022)

Shore Power Inlet
Inverters x2 (1x3.5kw Sterling Power 1x 600w Victron for Starlink)
Starlink satellite communications (new 2024)
600ah lithium battery bank (2022)
Engine starter battery (new 2024)
D400 Wind generator

Dimensions

Longeur hors tout 12.60m
Bau 3.45m
Tirant d'eau Min 1.89m
Tirant d'eau Max 1.89m
Tirant d'Air 14.50m
Deplacement 13,500kg (29,767.5lbs)
Hauteur sous barrots 1.90m
Stationnement Marina

Voiles

Grand voile à ris - bande à ris () Stack Pack, Fully Battened, Lazy Jacks, 3 Ris
Génois/foc Jeckells - Enrouleur (2022)
Autres voiles Staysail (2022)
Mizzen and stack pack (2005)
Cruising Chute and snuffer (2005)

The rigging was professionally checked Feb/March 2024

Standing rigging replace 2018, inner forestay new 2022 (receipts available)
Running rigging halyards/sheets replaced 2021/2022
Spinnaker poles x2 wooden (2008)

Masts: Sika Spruce main and mizzen masts, booms and spinnaker poles x2 (replaced 2008 receipts available)

Systèmes électriques

12 batterie volts, 240 tension d'alimentation à quai, 3 batterie(s) chargé(s) par: moteur, prise de quai

Construction

Construction Acier
Coque Quille longue
Finition Peinture finition

Hull: Corten Steel 6mm, (last surveyed 2019 by Paul Faye, steel boat specialist surveyor, report available)

Aménagements

Nombre total de couchages 6
Nombre de lits doubles 1
Nombre de lits simples 4
Cabines 2
Lavabo 2
Douche 1
Toilettes 2 Toilettes

Heads - one manual and the forward heads compostable

New gas system with alarm professionally installed when we replaced the cooker June 2022. Certificates are available

Fresh water maker (Simple 60, new 2022, 120Lts per hour)
Hot water cylinder (new summer 2024)

Oven (Force 10, 2 burner with over new 2022, propane)
Refrigerator (12 v, water cooled, new 2022)

2 feux(s) gaz cuisinière

Aménagements

Cuisinière
Grill
Four
Evier
Frigo
Congélateur
Rideaux
Système d'eau sous pression
Système d'eau chaude
Douche cockpit
Non-fumeurs

Heads - one manual and the forward heads compostable

New gas system with alarm professionally installed when we replaced the cooker June 2022. Certificates are available

Fresh water maker (Simple 60, new 2022, 120Lts per hour)
Hot water cylinder (new summer 2024)

Oven (Force 10, 2 burner with over new 2022, propane)
Refrigerator (12 v, water cooled, new 2022)

2 feux(s) gaz cuisinière

Accastillage de pont

Taud de bôme
Capote
Taud de cockpit
Taud de soleil
Amarres
Parre battages
Gaffe
Bossoirs
Echelle de bain
Couvertures d'instruments

2 winch(s) de drisse
5 winch(s) d'écoute
électrique Lofrans Tigress 2018 guindeau (avec commande à distance)
2 ancre(s)
(Rocna)
40.00m de chaîne
40.00m de bout

Equipement de Navigation

Compas
Vitesse
Log
Vent
Radar
Radio VHF DSC
GPS
Pilote automatique
Baromètre
Feux de navigation
Ordinateur
AIS
Sondeur

Computer with open CPN

AIS class B transponder/receiver
satellite phone system (new 2022)

Equipement de Sécurité

Détecteur de fuite de gaz
Radeau de sauvetage
Balise satellite 406MHz
Echelle d'embarquement
MOB Système
Barre de secours

2 pompes de cale (1 manuel / 1 électrique)

Liferaft new 2022

Commentaires du Broker

This Trewes Viscount 40 built 1968 has so much unique classic character - she appears to be well presented with recent upgrades and loads of info from the owners which is great. See below,

Owners comments:

She is a beautiful, classic yacht, with plenty of character! definitely a head turner! People regularly stop by to tell us what a beautiful yacht she is! …. She is recognised and remembered wherever she goes! We have literally had people swim out from a beach, as they recognised the boat from years gone by, and just want to say hello!

She is the slightly smaller sister to Eric and Susan Hiscock’s ‘Wanderer IV’, (we have a copy of his book on board! Wanderer 4 is currently in New Zealand! Our yacht was built just after her, and of the same pedigree.

She has a very safe, comfortable deep centre cockpit! The ketch rig sail plan is very versatile, whether costal cruising or sailing blue water, she’s easy to handle, whatever the weather throws at you! We often sail under jib and jigger (genoa and mizzen), with her bespoke boom crutch a very sturdy and brilliant addition, which makes dropping the main sail in a blow (our go to squall plan) a doddle! Her ships wheel is from the 1943 RAF rescue launch ‘Jaymac’ and sits very well in her cockpit!. This cockpit is also a great entertaining space.

She is very well maintained! We invested a lot of time and effort keeping her in her current condition. She is currently live aboard ready and ocean ready to us, all systems work well onboard. She has been hauled out, and had her hull ultrasound scanned with all hull issues address annually since we’ve owned her. We spent 6 months on the hard in the USA 2024 where we sandblasted and then completely renewed her hull paint system, above and below the waterline. We replaced all anodes at this time and serviced all seacocks. Mast and spars were rebuilt 2008, re-rigged 2018, the engine was completely rebuilt in 2021/22 and has been very reliable for us.

She is great boat! Solid seaworthy and will go anywhere sort of a boat! We as owners would be very happy to take a new owner through the boat and all her systems including sharing our knowledge and experiences.

Owners FAQ's

How long have you owned the boat for?

22 years

Why are you selling her?

Full time cruisers moving to a bigger boat

Where have you sailed her?

We have sailed 10’s of 1000’s of mile including: Atlantic, West Indies, USA, Bahamas, Virgin Islands, African West Coast, Canaries and European coast, English Channel, North Sea and Baltic, and circumnavigated the UK. We have done oceans, canals, inland waterways and lochs, in all sorts of conditions.

Lorsque les détails ci-dessous donnent des détails sur un bateau, qu'il soit neuf ou d'occasion, ils sont destinés à donner une description juste du navire mais ne sont pas garantis comme exacts ou complets. Ils ne feront partie d'aucune offre ou contrat de vente du navire. Il est recommandé à l'acheteur potentiel de vérifier indépendamment les détails et le navire. Le vendeur ne vend pas dans le cadre d'une entreprise, sauf indication contraire. Les biens personnels sont exclus de la vente du navire à moins qu'ils ne soient spécifiquement inclus dans les spécifications d'inscription ci-dessus ou dans un contrat d'achat. Les biens personnels peuvent être des équipements ou des engins qui ne sont pas fixés en permanence au navire, y compris, mais sans s'y limiter : des œuvres d'art, du matériel de divertissement, du matériel de pêche, des récepteurs de télévision, du matériel de loisirs, des kayaks, des outils et des appareils personnels. Les photos qui peuvent accessoirement représenter les biens personnels des propriétaires ne signifient pas que ces articles sont inclus dans la vente du navire à moins que ces articles ne soient spécifiquement énumérés ici. À tout moment, lorsque les détails ci-dessous donnent des détails sur un nouveau bateau et/ou un nouveau bateau à fournir/construire par un constructeur/fabricant, ou un bateau à affréter, via notre introduction, nous ne garantissons ni n'assumons la responsabilité de l'exactitude ou la fiabilité de toute information fournie par des sociétés tierces à cet égard, y compris, sans s'y limiter, les nouveaux constructeurs/constructeurs de bateaux, les sociétés de charter et/ou les sociétés/entreprises qui sont des « Amis de Boatshed ». Nous ne serons pas responsables de, ou partie à, toute transaction, contrat ou accord entre vous et ces tiers fournisseurs de produits ou services et il vous incombe de vérifier ces détails directement auprès de ces entités et de conclure un contrat avec elles à votre seule discrétion. discrétion et selon des conditions que vous acceptez.