Spirited Catamaran 420 Crossover

I want to see full spec & all the high res photos of this boat

Login or Register


Boat REF#
241007

Price
€339,500.00 (Approx £302,800.57) Reduced

LOA
12.85m (42'2")

Year
2011

Construction
Other

Underwater profile
Multihull

Berths
8

Engine
2 x Diesel 110hp, Yanmar 4JH4 (2012)

Lying
Languedoc coast
Make an offer

Contact the Broker

  • Contact ???????? ????? ??????
  • Telephone ????? ??? ???
  • Mobile ????? ??? ???
  • Email ?????@?????????????.???

Gallery

I want to see full spec & all the high res photos of this boat register me now or login

Extra Details

Lying Languedoc coast
Fuel capacity 400.0 ltr (88.0 G) Total - 2 Tanks
Water capacity 450.0 ltr (99.0 G) Total - 1 Tanks
Holding tank capacity 60.0 ltr (13.2 G) Total - 1 Tanks

Mechanical

Engine 2 x Diesel 110hp
Engine make and model Yanmar 4JH4 (2012)
Engine Hours Engine1: 120 engine2: 120
Engine Cooled Indirect
Steering Wheel
Drive Shaft
Prop(s) VARIPROPS 20 inch (+ Rope Cutter)
Fuel consumption (approx) 10.0 ltr (2.2 G) /hour At Cruising Speed
Cruising speed (approx) 10 knots
Max speed (approx) 13 knots

Dimensions

LOA 12.85m (42'2")
Beam 6.52m (21'5")
Draft Min 0.80m (2'7")
Draft Max 0.80m (2'7")
Displacement 5,400kg (11,907.0lbs)
Headroom 2.00m (6'7")
Storage On marina

Rig

Sloop rigged Aluminium spars (2011) with stainless steel standing rigging (2015)

Sails

Mainsail - Slab (2011) Lazy Jacks, 3 Reefs
Headsail - Furling (2011)

Electrical Systems

12 volt, 5 batteries charged by: engine, shore power, battery charger and combined invertorto give 240 volt from batteries

Construction

Construction Other
Underwater profile Multihull
Finish 2 pack finish

Balsa resin lightweight construction by ATL composites of Queensland Australia.

Accommodation

Total # of berths 8
No. of double berths 4
Cabin(s) 4
Handbasin 4
Shower 4
Heads 1 heads (Sea Toilet)
Cooker tick
Sink tick
Fridge tick
Freezer tick
Cabin heating tick
Manual water system tick
Pressurised water system tick
Hot water system tick
Non-Smokers tick

2 burner Diesel cooker

Nav Equipment

Compass tick
Speed tick
Log tick
Wind tick
VHF DSC radio tick
GPS tick
Chart plotter tick
Autopilot tick
Stereo tick
Clock tick
Navigation lights tick
AIS Receiver tick
Echo sounder tick

raymarine E spx30 integrates AIS
Foward looking sounder

Deck Gear

Sail cover tick
Warps tick
Fenders tick
Davits tick
Swim Platform tick
Swim Ladder tick
Instrument Covers tick
Passerelle tick

2 halyard winches
2 sheet winches
2 anchors
(15kg and 20kg)
70.00m (229'8") of chain
Chain counter

Safety Equipment

7 bilge pumps (1 manual / 6 Electric)

Broker's Comments

Very impressive one owner, light weight, rigid fast cat in excellent order throughout offering 12/13 knot sailing abilities and 10 knots under power.
Simple, bright spacious living area with good headroom throughout the boat.
This boat was conceived from plans by an Australian architect, with slight modifications to suit the current owner, ie single helm etc. A kit was then ordered from ATL and she was then built by professional boat builders SV marine in Tunisia and later finished in Luxemburg. The owner recently had the bathing platform extended and fuel tanks replaced for two 200 litres in instead of one 400 litres. at a total cost of 32000 Euros
She is now for sale due to the owners change in circumstances. He is not getting the opportunity to use her as in the past.
The boat also has copper-coat anti fouling from new.
The construction is Composite balsa injected with resin epoxy polymerized in a hot press process, basically the same as Sodebo B&Q/ Castorama etc
Spirited Catamaran 420 Crossover
Construction légère DUFLEX-EPOXY
Habitation lumineuse, spacieuse et pratique
Visible AUDE

Longueur hors tout : 12.75m Largeur : 6.53m Tirant d’eau : 0.80m
Déplacement : compris deux gros moteurs ; 5.6T
Année de construction 2011
Prix : 347 500.00 €
Construction : La structure et les aménagements entièrement assemblés en panneaux ATL DuFlex utilisés pour la construction des catamarans de course (ex : SODEBO et B&Q Castorama)
Ces sandwich pressés à chaud sont très légers, trois fois plus résistants qu’un sandwich Vinylester, offrant une tenue dans le temps incomparable avec une maintenance quasi nulle.
Construction monolithique. Intérieur sans vaigrage en époxy laqué.
Œuvres vives avec antifouling en résine AMC Coppercoat (époxy et cuivre).

Ratio Performances /confort inégalé
Grâce à la méthode de construction le déplacement est de deux à trois fois inférieur à des catamarans de grande production pour un volume intérieur égal voir supérieur. Performant et parfaitement adapté aux croisières dans nos climats tempérés.
Aménagement :
• Grand carré spacieux et lumineux avec table entourée de banquettes et tabourets avec rangements pouvant accueillir facilement 8 personnes. Stéréo dans le carré et le cockpit.
• Hauteur sous barrot dans carré et les coursives : 2.05m
• Coin cuisine avec évier EF/EC sous pression et eau de mer par pompe électrique. Rangements fonctionnels. Plaque de cuisson puissante deux feux au fuel WALLAS 85DU (matériel haut de gamme). Boiler EC 50L. sur moteur ou 220V. Réfrigérateur WAECO 110L.
• Réservoir EF = 1x450L.
• Coin navigation : table à cartes, centrale de navigation Raymarine série E avec grand écran tactile compris transpondeur A.I.S., V.H.F DSC Ray218E. et sondeur. Autopilot ST70.
• Sonar vers l’avant : INTERPHASE
• Radio Clarion CD et MP3 stéréo dans le carré et le cockpit.
• Distriburtion électrique : Onduleur VICTRON avec terre (220V même en haute mer). 3 batteries de service. 2 batteries de démarrage. Panneaux solaires.
• Cockpit : spacieux avec nombreux rangements. Sol en TECKDECK. Table de cockpit fixe avec en dessous rangement pour compresseur de plongée. Placards pour bouteilles de plongée. Stéréo dans le cockpit. Coin navigation avec répétiteur. Sonar vers l’avant INTERPHASE SE200. Barre à roue. Protection solaire. Douchette de pont EC/EF. Échelle de bains.
• Trois cabines doubles (soit 6 couchages. Couchette supplémentaire possible dans carré).
• Deux salles d’eau individuelles avec lavabos et douche EC/EF. Trappes de survie.
• Salle d’eau : commune avec lavabo et douche EC/EF. WC marin électrique. Réservoir d’eau noire 60L.
• Chauffage : Carré et 2 cabines air chaud par chaudière au fuel EBERSBÄCHER programmable et thermostat.
Motorisation :
• Deux Moteurs diesel : 2 x 110CV YANMAR 4JH4 (année 2012 120 heures) transmission par arbre d’hélice. Réservoir fuel = 2x200L.
• Vitesse de croisière : 10 nœuds. Consommation approximative en croisière = 2x4.5L/h.
Vitesse maxi 14 nœuds.
• Hélices SPW/VARIPROP : 4 pales avec mise en drapeau, diamètre=20 pouces, pitch=19 pouces. (Pas modifiable en plongeant). Coupe orin SPURS. Antifouling spécial hélices VELOX.
• Vitesse maximum au moteur 14 nœuds selon météo.
Accastillage :
• Gréé en Sloop : Mat aluminium ESPARS. Haubans inox remplacés en 2015 par haubans inox gainés. Winch HARKEN. 2 winchs de drisses, 2 winchs d’écoute
Voiles : ACL tri-radial ELVSTRÖM
• Grande voile à Ris : bande à ris (2011) Lazy Jacks, 3 Ris. Taud de bôme.
• Génois/foc : à enrouleur.
• Screecher : à enrouleur.

Mouillage :
• Ancre SPADE 15kg. 2ième ancre soc de charrue. 70m de chaine.
• Compteur de chaine QUICK au pied de l’ancre. 2ième commande à partir du cockpit.
Equipement de Sécurité :
• 8 pompes de cales (6 électriques et 2 manuelles).
Commentaires :
Un propriétaire, un bateau très impressionnant, un poids léger, un catamaran rigide et rapide dans un état excellent tout en offrant des capacités de voile exceptionnelles ; impressionné le skipper lève le pied quand le bateau en veut encore.
Salon simple, lumineux et spacieux avec une bonne hauteur dans tout le bateau.
Ce bateau a été conçu à partir de plans de l’architecte Australien SCHIONNING, avec de légères modifications pour répondre au propriétaire actuel, c'est-à-dire une seule barre, cockpit agrandi, jupes rallongées pour compenser le poids supplémentaire des 2 gros moteurs avec miniquilles profil NACA au lieu de dérives relevables avec des moteurs moins puissants.
Le bateau est actuellement sous pavillon belge.

Essais à Rome du même type de bateau mais seulement 38 pieds au lieu de 42.

En vente en raison d’un changement des circonstances.

These boat details are subject to contract.
Note: Offers on the asking price may be considered.

This Spirited Catamaran 420 Crossover has been personally photographed and viewed by kevin Roach of Boatshed Sud Med. Click here for contact details.
The particulars herein are intended to give a fair description of the vessel but are not guaranteed as accurate. They shall not form part of any offer or contract for the sale of the vessel. The prospective purchaser is recommended to independently check the particulars. The vendor is not selling in the course of a business unless otherwise stated. Personal property is excluded from the sale of the vessel unless specifically included in the listing specifications above or in a Purchase Contract. Personal property may be equipment or gear not permanently attached to the vessel including but not limited to: artwork, entertainment equipment, fishing equipment, TV receivers, recreational equipment, kayaks, tools, and personal appliances. Photos that may incidentally depict owners' personal property do not convey that such items are included in the sale of the vessel unless specifically listed herein.

Comments (0)

Please note this comments section is public. Please do not post your personal details here. To enquire about purchasing this boat, please contact the broker directly at kevinroach@boatshedsudmed.com. Please read our commenting guidelines before posting.


Be the first to leave a comment or ask a question...
You must be logged in to leave a comment. Login Here